05 Ağustos 2017

Grand Blue'da Güncele Geldik Günceli



Evet, merhaba ben bouya (sadeditör2001) öncelikle nicklerimizi değiştirdik. Aslında değiştirmedik SAD SCANS için özel nickler kullanıyorduk ama şimdi yabancı gruplarla falan takılınca orada kullandığımız orijinal nicklere geri dönelim dedik. Şimdi, bu güncelin yazılma sebebine gelirsek!

GRAND BLUE SONUNDA GÜNCELE GELDİ!!! Oley be. 4chande takılırken sürekli gördüğüm seri olan Grand Blue'yu bizim Lohen'e önerince önce biraz karşı çıkmıştı "bak olm alırız ama yetişemeyebiliriz", "yapamayabiliriz oğlum" falan gibi şeyler söylediğini hatırlıyorum :D Ama ona rağmen her zamanki bir anlık gazımıza gelip başladık. Oh boy... Ne seriydi lan. 8 ay süren işkence ile karışık bir zevk. Bu seri kaç editör katletti, bu seri kaç typesetterı hayattan soğuttu. Başlarda hızlı girsek de daha sonradan hayatımızı sömüren bu harika seri... Gecenin 4-5'inde redraw atarken ana avrat sövdüğüm ve bir yandan da sevdiğim bu seri... Sonunda güncele geldi. Molester Man'den sonra buralara kadar getirdiğimiz için gurur duyduğum bir seri. Şimdi bu serinin güncele gelmezi bizi AŞIRI rahatlattı. Çünkü Grand Blue bayağı zamanımızı alan bir şeydi o yüzden şimdi elimizdeki öteki serileri daha hızlı bitirebiliriz veya kafamıza göre yeni seriler alabiliriz. Bundan sonra Grand Blue aylık gelecek bunu da unutmayın. Şimdi öteki grup üyelerinin Grand Blue hakkındaki hislerini sizinle paylaşacağım.

Selam, ben Lohengramm. Grand Blue'yu almamızı bouya istemişti. Ondan önce seriyi hiç duymamıştım veya hakkında hiçbir fikrim yoktu. Konusunun ne olduğunu sorduğumda da "dalış" cevabını almam beni seriye pek ısındırmamıştı ama alıncak seriyi seçme sırası ondaydı ve kabul etmek zorunda kaldım. İyi ki de kabul etmişim. Grand Blue "bence" SAD SCANS olarak çevirdiğimiz en harika 2. seri. En azından benim için ikinci sırada çünkü Molester Man ile özel bir bağım var benim. 

Her bölümünde en az 3 ila 4 bin arası kelime bulunan ve her sayfası normal bir manga sayfasından 5 kat daha fazla emek isteyen bu seriyi 8 ayda güncele getirdik. İlk aldığımızda hızlı başlayıp serinin editinden hızlı soğumuştuk. Editör sıkıntısından ötürü 3 ay bölüm vermediğimiz olmuştu fakat önünde sonunda hepsini aşıp güncele ulaşmayı başardık. Çevirisine ve editine saatlerimi verdiğim bir serinin daha güncele ulaşmasından çok memnunum artık ayda bir bölüm verip kurtulacağız Grand Blue'dan. Bu her ne kadar siz okuyucular için iğrenç bir şey olsa da emin olun çevirmen/editör olduğunuzda şükrettiğiniz bir şeye dönüşüyor. Umarım Grand Blue'ya anime uyarlaması da gelir ve daha çok insan bu gelmiş geçmiş en komik mangadan haberdar olur. Öyle bir yazı yazdım ki sanki seri komple bitmiş gitmiş gibi ama aylık bir serinin güncele gelmesi bitmesiyle eşdeğer bence. Neyse, kendinize iyi bakın, sağlıcakla. Yeni bölümler her ayın 15 ila 20'si gibi gelecekler. Ağustos ayında yeni bölüm olmadığından sonraki Grand Blue bölümünüzü 15 ila 20 Eylül arasında alacaksınız. Tam da okulların başladığı tarihte. Sokayım böyle işe :D 

Aslında typesetterlarımızın duygularını ve düşüncelerini alacaktık ama ikisi de nazlı olduğu için hiçbir şey yazmadılar. İlerleyen zamanlarda açılırlar sanırım.

Onun dışında yazacak bir şeyimiz yok. Bu zamana kadar Grand Blue'yu okuyan herkese teşekkür ederiz. Grand Blue bizim için "milestone" gibi bir şey olduğu için bütün günceli ona adayalım dedik. Okuduğunuz için teşekkürler, sonraki güncelde görüşürüz!


Grand Blue 34-35-36-37
Black Torch 7
Dr. Stone 21




If your dreams come true
It won't be because of anyone but yourself
You choose to run
Even on the days when the wind blows hard






Sonraki güncele kadar...

Hadieyw...

davulvezurna
enkötüenstrümanlardır

23 Temmuz 2017

Güncel Yazmayı Unutmuşuz Günceli

Selam arkadaşlar ben Sad God. Bu hafta güncel yazma görevi yine bana kaldı çünkü uzun zamandır güncel yazmıyormuşuz ve grubumuzun iki typesetterı da bir şey yazmak istemediler. Öncelikle bu hafta kimseyle bir derdimiz, sıkıntımız  yok. Sallayacağımız bir şey de yok. Aslında var ama bunları ileriki haftalara saklıyoruz. Bu yüzden bu güncel sade, basit, net ve saçma olacak.

Öncelikle geçen hafta neden güncel yazmadığımızdan bahsedeyim. Ben Fethiye'de tatildeydim, diğerleri de benim yokluğumda o kadar bölüm çevirmeme rağmen yalnızca İnuyashiki ve Karakai yapmışlar. Haliyle güncel yazısı unutulmuş. Bu hafta da hazır aklımızdayken yazalım, bölümler toparlansın dedik.

Bir de bu güncelin ikinci ana sebebini yazayım. Yeni bir Discord kanalı açtık. Eskisi çok fazla basılıyordu falan diye yılmıştık ama artık hodri meydan. Basan bassın eden hak ettiğini bulur kafasına girdik. Yeniden açtık. Hepinizi bekliyoruz. Sohbeti muhabbeti keyifli olan, samimi insanlar olduğumuzu düşünüyoruz eğer salak saçma konuşmuyorsanız genelde hoş sohbetler çevirebiliriz. Ateşli geceler için bu discord linkine tıklayın.

Bu hafta, geçen haftadan kalmış olan İnuyashiki'den bir cildimiz var. Ekim ayında anime uyarlaması gelene kadar bitireceğimizi düşünüyoruz.

Journey to the West'in 6 ve 7. Bölümlerini vermişiz. Bu da anavatanında +80-90 bölüm olup İngilizceye çevirisi geriden olan serilerden. Biz şu an İngilizce çevirisinin güncelindeyiz. Geliş temposu da gayet iyi. En azından düzenli geliyor. Daha hızlı gelseydi bile renkli ve bu kadar çok redrawı olan bir seriyi yetiştiremezdik zaten. İngilizcesinden bile iyi bir iş çıkardığımızı düşünüyorum edit konusunda.

Yine geçen haftadan kalma 3 bölüm Takagi-san'ımız var. Ayrıca sevenlerine müjde, Takagi-san nihayet bir anime uyarlamasına kavuşuyor. Bu, SAD SCANS olarak animesi yokken aldığımız ve anime uyarlamasının duyuruluşuna şahit olduğumuz ilk serimiz sanırım.

Aradan 3 hafta geçince Dr. Stone'dan da 3 bölüm geldi. 18-19 ve 20'yi genellikle çıkar çıkmaz gününde veriyoruz fakat bazen üşenip birkaç gün sonrasına bıraktığımız da oluyor. Seriyi hızlı verme konusundaki motivasyonumuzu kaybettik bazı sebeplerden ötürü. Ayrıca Dr. Stone'un ilk cildi geçen günlerde satışa çıktı ve Japonya'da 40 bin adet sattı. Kendisiyle birlikte yeni çıkan Jump serileri için gayet iyi bir rakam olduğundan iptal edilme gibi bir şansı yok fakat esas patlamayı 80 bin adet satarak Robot x Laserbeam yaptı. Fujoshilerin gücü Boichi ve Riichiro'nun harika ortaklığını ezip geçti. Umarım satış rakamlarını her ciltte artırır ve popüler olur ki Boichi Reis tarafından çizilmiş bir serinin anime uyarlamasını görürüz. Sun Ken Rock veya Origin izlememiz mümkün değil zaten.

Ve muhtemelen şu an en çok beklenen serimiz olan Grand Blue'dan bir bölüm var. Bir bölüm deyip geçmeyin Grand Blue manga değil bir destan adeta. Bu bölümü de tam 62 sayfalık okuyucuyu güldüren, editörü sövdüren bir tane. Normalde biz bu bölümü 3-4 kişi paylaşıp yükü azaltarak yapacaktık fakat bizim ikiz yıldızlarımızdan dizgicimiz Shiinon koca bölümü bizden habersiz halletmiş bile. Bu hafta bu uzun bölümü okuyabildiyseniz, kendisine teşekkür etmelisiniz. Tabii Shiinon yaptı yapmasına ama bu bölümün yeniden çizimlerini sadeditor2001 üstlenmişti. O da 62 sayfalık bölümden ve kolay gibi görünmesine rağmen zor olan yeniden çizimlerden bıkıp ekibe ufak tefek saçma salak şakalar yapıyor. Dropbox klasörümüze yüklerken bölümün içine kendi acılarını, çilelerini küfürlü bir dille yansıtıyor.




Tabii ben bu bölümü kontrol ederken kendisi dağda bayırda geziyordu o yüzden bu "gereksiz"(?) SFX editlerini boş verip bıraktım ki bölümü bu güncelde yayınlayabilelim. Umarım sadeditor2001 dağda bayırda ayıların saldırısına uğramıştır.

Unutmadan yazayım, Grand Blue da Japonya'da aşırı popüler bir seri olduğundan ben anime uyarlamasının gelmesine kesin gözle bakıyorum fakat duyduğuma göre serideki "alkol" muhabbetinden ötürü gelmeme imkanı varmış. Alkol içtiklerinden değil fakat bildiğiniz veya bilmediğiniz üzere Japonya'da içme yaşı 21 ve bizim karakterlerimiz 18-19 yaşlarında üniversite öğrencileri. Henüz içme yaşına ulaşamamış karakterler bolca alkol aldığı için animeye uyarlanamaz diye yazılar gördüm fakat umarım haksız çıkarlar çünkü uzun zamandır anime izlemeyen benim bile severek izleyeceği birkaç şeyden biri Grand Blue. Bu arada yazar da bu reşit olmayanların alkol içme açığını da "Grand Blue, üniversitelilerin bile alkol içebildiği bir paralel evrende geçiyor." diye kapatmış. Asla Grand Blue'daki gibi bir hayatımızın olmaması da paralel evrende olduğundan herhalde.


Son olarak Grand Blue ile ilgili geçenlerde bulduğum bir reddit gönderisini paylaşayım. Twitter'da yazar ve hayranlar tarafından yapılmış harika görseller buldum. Bir tanesini de credit sayfamızda kullandık. 34. Bölümde görürsünüz. Telefonunuzun duvar kağıdında gerçekten güzel duracak parçalar var. Umarım hoşunuza gider. Japoncamız olmadığından üzerlerinde ne yazdığını veya hangisinin hayran, hangisinin yazar yapımı olduğunu anlayamıyoruz ama olsun.



Ashita no Joe, Black Lagoon ve Chi no Wadachi'den falan da bölümler varmış. Öyle her şeyden biraz ortaya karışık bir güncel oldu. Black Lagoon hemen gider diye düşünüyorduk ama ayda 13-16 sayfa olsa bile emin adımlarla devam ediyor. Umarım final falan yapar veya hiç gitmez. 

Gitmeden evvel de Japonya'da popüler olduğuna ve anime uyarlamasının geleceğine kesinimsi gözle baktığım serilerden oluşturduğum bir liste yaptım. Anime uyarlaması duyurulan serilerin üstünü çizin, eğer yukardan aşağı, sağdan sola veya çaprazlamasına çinko yaparsanız tutturmuşum demektir. Onun da boş halini şuraya atayım. Bu güncellik benden bu kadar. Grup tarihinde yazdığımız en cringe, en vasat güncel olabilir ama tepemizin tası her hafta atmıyor. Sinirlendiğimiz zaman görüşürüz.




Bölümler:



Sonraki güncele kadar...
Hadieyw...
Discorda gelmeyi unutmayın lan!

02 Temmuz 2017

Bembeyaz Bir Güncel




Herkese merhaba arkadaşlar ben sadeditör2001. Bundan yaklaşık 6-7 gün önce WebtoonTr'den ShiroYasha bize ve bizim çok sevdiğimiz ve bu scanlationın bu kadar kaliteli işler çıkarmasında büyük bir rol oynamış arkadaşımıza laf attı. Yazıyı bilmiyorsanız ya da görmediyseniz üzülmeyin. Tüm yazıyı burada paragraf paragraf beraber işleyeceğiz. (Sadece bizimle ilgili olan kısımlarını paylaşacağım)



Bildiğiniz üzere yaklaşık 2-3 aydır kimseye sallamıyoruz, kimseyle muhabbetimiz yok kendi kafamıza göre takılıyoruz. Ulan biz diyoruz rahat rahat takılıp dalgamıza bakalım ama biz sallamasak başkaları gelip bize sallıyor ben bu işi cidden anlamadım. 


Şimdi gelelim hayatın gerçeklerine. Tüm yazıya girmeden önce size ShiroYasha adlı kardeşimiz ile olan geçmişimizi azıcık anlatmak istiyorum. Bundan sanırım 3-4 ya da 5 ay önce Masmavi Güncelden en fazla 2 ay sonra ve biz hala Mavi Manga Discorduna girebilirken karşılaştı yollarımız ShiroYasha ile. Şimdi bir gün bizim canımız sıkılmış ne yapsak ne etsek derken Mavi Manga Discorduna takılalım dedik. Neyse girdik öyle kendi halimizde takılıyoruz sesliye falan gittik, müzik dinledik vs derken ShiroYasha geldi. Ben zaten ShiroYasha'ya önceden uyuzdum ama buna rağmen bir şey demedim.  Neyse bizim için Drifters'ı Japoncadan çeviren arkadaşı az çok bilirsiniz sanırım. İşte o arkadaş ShiroYasha ile cidden çok nazikçe konuştu ve kendisi ile çay içmek istediğini ve onunla hoş sohbetler etmek istediğini söyledi. Ama ShiroYasha nedense onu tersledi ve gereksiz yere hakaretler etti falan filan. İşin sonu bizim gereksiz yere banlanmamız ile bitti ve hala banımız açılmadı. Ulan tamam bizi anlarım da Sad God'ı neden banladınız? O çocuk olayda bile yoktu ve uyuyordu ahaha.


Neyse bizim ban yememizden 15-20 dakika sonra Mavi'nin ve ShiroYasha'nın köpeği olan Kenpachi o zamanlar açık olan Discordumuza geldi ve çok güzel küfürleştik falan filan. Bu hobbit ile başta insan gibi konuşmaya çalıştık ama IQ seviyesi AKP seçmeninden bile az olunca konuşmamız normalden onların tek anladığı dil olan küfüre döndü. Biz kenpachiyi banladık ondan sonra o gidip bizim arkamızdan atıp tutmaya devam etti ve olaylar burada kapandı. En azından biz öyle sanıyorduk.


ShiroYasha ile olan geçmişimizi anlattığımıza göre artık paragrafa geçebiliriz. Öncelikle grammar nazi olanlar ve dil bilgisinin yanlış kullanımına tetiklenen arkadaşlar için acı verici bir yazı olacak baştan uyarıyorum. Çünkü bu adam 3-4 ay öncesine kadar sesli harfleri kullanmıyordu. O yüzden kendinizi hazırlayın! 


Selamlar Sevgili Webtoontr Okuyucuları
Bendeniz çoğunuzun tanıdığı ShiroYasha. Grubumuz olarak tüm takipçilerimizin Mübarek Ramazan bayramını kutlarım. 
Bugunki bu yazım bazı haberler ve bazı olaylardan dolayı tepkimi ve bazı gerçekleri anlatmak üzerine olucak. Şimdiden hatam varsa sizlerden özür dilerim. Geçelim haberlere:
Grubumuza bonservisiyle transfer olmuş dostlarım bulunmaktadır fıstık gibi serileriyle huzur dolu webtoontr ailesine hepsi hoşgeldiler sefa getirdiler. Grubumuz kaliteli çalışan ve serilerle yoluna devam etmektedir. İsimleri şimdilik sır olsun bu dostlarımın.
Gelelim son bayadır suskun kalmama rağmen bazı olayları sevgili okuyucularımla paylaşmama...
Bilirsiniz ben editör olarak kebab fansub ile ortak proje olarak kangoku gakuen adlı seriyi yapıyordum. Bu grubla ta baştan beri anlaşmamız belli yayın düzleminde olmuştu. Bu grup ise sistematiğimizde aksama olmamasına rağmen ortaklığı bozmuştur. Bu yüzden seri bırakılmısdı çevirisi.


Şimdiii öncelikle gelelim Kangaku Gakuen (Prison School) neden elinden alındı. Öncelikle düzenli ve sistematik bir yayın düzlemi falan yoktu bizi sikme burada ShiroYasha. 2-3 haftada bir en fazla 2 bölüm atıyordun ve atacağın bölümlerde 18 sayfalık TS'di. Evet serinin senden alınmasının sebebi hem yavaş ilerlemesi hem de bizle olan kavgandır. Zaten seriye biz ortak olunca seninle olacağının 3-4 katı daha hızlı ilerledi seri. 


Neden bırakıldığını şimdi açıklıcam sizlere bu grubun ortak oldugu sadscans üyeleri ile olan bir olay sebebidir. Olay mı nedir basit. Sadscans adlı emek hırsızı grub kavgalı olduğu mavimanga grubunun discord kanalında onursuzca takılıo geyık yapmalarını eleştirmemdir. Sonucu ne mi oldu bana ve mavimanga grubunun üyeleri olan bayanlara ağza alınmıcak küfürler hakaret edebilmiştir bu insan müsveddeleri ve ertesi günü saçma yalandan bir bahaneyle projemiz iptal olunmuştur.


Bir kere o "grub" değil "grup" ama senin tüm yazım hatalarını düzeltmeye kalksam ayrı bir güncel yazmam gerekir. O yüzden bunları görmezden gelmeye çalışıp devam edeceğim.  Öncelikle bizim geyik yapmamızı falan eleştirmedin sadece bize saldırdın. Biz sana orada "abicim çay içelim", "abim" gibi şeyler söylerken. Sen bize "geri zekalı", "aptal" vs gibi şeyler söyledin. Bunun neresi eleştiri ben onu anlayamadım. Eğer Mavi Manga Discorduna girebiliyorsanız (xd) ve eğer yazışmalarımız silinmedi ise geçmişte de aratabilirsiniz. Ve biz asla Mavi Manga grup üyelerine açık bir alanda küfür etmedik. Kendi aramızda veya özelde ediyoruz ve onlarında bize kendi aralarında ana avrat sövdüğünü biliyoruz ki Türkçe küfür etmek için harika bir dil. Ama biz asla "public" bir ortamda Mavi Manga üyelerine veya kızlarına küfür etmedik. Hepsi ShiroYasha'nın götünden uydurmasıdır.


Gelelim bir başka en taze meselemize çoğu insanın son dönemde hunterxhunter a devam edicekmisiniz sorusuna evet edicektik. Editörümüzde Daredewill olucaktı. Çevirmenimizin yoğunluğundan 1 2 gün aksamıştı. Ama bir gece aldığım haber sonucu gene emek hırsızı bir grup direk bölüm yayınlamış. Kim mi peki tabikide sadscansdir bu kişiler. Bu grup etiklik anlayısından yoksun veletlerden oluşmaktadır. Okuyucularımızla paylaşmak istedim. 


Öncelikle HxH'ı biz yapmıyoruz evladım sen aptal mısın? HxH serisini Serimanga Çeviri Ekibi yapıyor. Ve seri üzerinde çalışan kişiler senin WebtoonTR grubunda da o serinin üzerinde çalışmış insanlar. Kimsenin kimseden bir şey çaldığı falan yok. Zaten biz bir yapsak zaten kendi adımızla yayınlarız. Ayrıca daha önce bazı gruplarla seriler konusunda tartışmalar yaşamış olabiliriz fakat onların hepsinde seriye önce başlayan taraf bizdik. Asla herhangi bir grubun mangasına GÜNCELDEN girip çevirmeye başlamadık. Ayrıca Hunter x Hunter gibi kazık ve en fazla 20 bölüm çıkacak olan bir seriyi çevirecek kadar avel insanlar değiliz. Adımız çıkmış 9'a inmez 8'e hesabı bir şey olunca herkesin bizi suçlamasından ben bayağı baydım ya.  Ayrıca "emek hırsızlığı" kısmına daha sonra geleceğim. 


Yazının bundan sonrası bize büyük yardımı dokunmuş olan Galip ile ilgili. Bir şey yazmak ister misin dediğim zaman boş ver gerek yok dedi. O yüzden o kısmı atlıyorum. Aralarında daha önce ne oldu bilemem ama şunu bilin ki Galip kral çocuktur ve çok yardımsever biridir. Kendisi bu sözde editör ShiroYasha'dan çok daha kaliteli ve bizlerin de edit seviyesini geliştirmesinde büyük rol oynamış kaliteli biridir. Bu 27 yaşına geldiği halde hayatı bilgisayar başında edit yapıp göbeğini büyütmekten ibaret olan ve yaşıtları evlenip çoluğa çocuğa karıştığı halde yaptığı tek iş internetten küçük kızlara yavşamak olan NEET pisliğin tekinin konuştuğu aptal şeylere inanmayın.


Ve en sevdiğim kısma geldik. Emek hırsızlığı. Bunu artık son kere açıklıyor ve biri bir daha bu konu ile gelip bize sallarsa cidden kafayı yerim. Öncelikle yaptığımız iş scanlationdır ve bu işi yapan insanların %99'u bu işi gönüllü ve para almadan, iş olarak değil hobi olarak yapıyordur. Mangaların üstünde hiçbir hakları yoktur. Emek hırsızlığı nedir? Bana göre emek hırsızlığı bir grubun 100 bölüm çevirdiği mangayı alıp üstüne kendi creditini koyup, kendi sitesinde yayınlayıp bunun üstüne övgü almasıdır. Emek hırsızlığı budur. Emek hırsızlığı manganın son bölümünden girmek veya başka bir grup yaptığı halde mangayı çevirmeye başlamak değildir. Çünkü her ne kadar baştan veya sondan başlıyor olsalar bile onlar da bir emek verip bu mangayı çevriyordur. Senin çevirini veya boktan editini alıp creditini değiştirip yayınlamıyorlardır. Ayrıca bu credit meselesi başımıza geldiğinden emin olun emek hırsızlığının nasıl hissettirdiğini çok iyi biliyoruz. Dr. Stone mangamızın ilk 10 sayfasını kendi editleyip geri kalanını bizden çalan ve sitelerinde yayınlayan bir velet vardı. Renkli sayfayı falan bile bizden çalmıştı. Eğer gidip serinin tamamını kendi çevirseydi biz umursamazdık falan sayfaları bizden çalmış olması koymuştu. Yani diyeceğim odur ki biri gelip sizin çeviri ve editinizi çalıp kendi adıyla başka bir yerde yayınlamadığı sürece kimsenin emek hırsızlığından bahsetmeye hakkı yoktur. Ayrıca bizler bir seri yayınlasak zaten kendi adımızla yayınlarız. Sizce herhangi bir grupla tartışmaya girmekten korkan insanlar mıyız? İsim veya şekil değiştirip elalemin mangalarına el atacak insanlar değiliz. Bu zamana kadar geçmişte çıkan seri tartışmalarında da seriye önce başlayan taraf biz olduk asla gidip elalemin güncel serisine el atmadık. Umarım bir daha bu aptal saptal emek hırsızlığı muhabbeti açılmaz ve biz Türk manga dünyasını bırakmışken IQ seviyesi ayakkabı numarasından küçük insanların hakkımızda salak salak konuşmaları yüzünden böyle yazılar yazmak zorunda bırakılmayız.


O yüzden ShiroYasha arkamızdan ne kadar salladığını biliyoruz. Gidip bizi herkese kötülediğini ve büyük ihtimalle bizi çekemediğini biliyoruz. Bırak oğlum bizi. 27, belki de daha fazla yaşın var. Sal artık lan bizi. Git kendi dalgana bak, Mavi Manga Discordunda senden yaşça küçük kızlara yavşa ve onlarda sırf onlara edit yapıyorsun diye senin boş egonu pohpohlasınlar. Bizi bırak oğlum. Git boktan editin ile kendini tatmin et ve dünyanın en iyi editörü ile birbirinizi falan parmaklayın. Bundan sonra 100 tane de yazı yazsan sana cevap vermeyeceğiz. Aslında Sad God bu yazın için "aptal aptal konuşup 10 beğeni almış yazarsak prim veririz" demişti ama ben sana uzun zamandan beri kıl olduğum için dayanamayıp yazdım.


WebtoonTr ya da ShiroYasha olayı bu kadardır. Öteki scanlation ve fansublara da duyurulur. Salın bizi artık. Herkesin ne dediğini biliyoruz rahat olun. Bizi kötüleyeceğinize gelin kalite ve hız olarak yarışalım.




Diyeceklerim bu kadardır. Bölümlere geçelim. Öteki güncele kadar kendinize iyi bakın.













Regrets, I've had a few
But then again, too few to mention
I did what I had to do and saw it through without exemption
I planned each charted course, each careful step along the byway
And more, much more than this, I did it my way



Bir dahaki sefere kadar...

Hadieyw...


areyoulivingintherealworld?